marți, 17 februarie 2009

Misterioasa energie CHI

"Dumnezeu a creat pamantul si s-a odihnit
Dumnezeu a creat barbatul si s-a odihnit
Dumnezeu a creat femeia
Si de atunci nu se mai odihneste nimeni."

Deci nici voi nu aveti timp de odihna.

M-am gandit sa va impartasesc si lucruri care imi plac si care ma pasioneaza si care pana la urma ma definesc ca om in primul rand.

De cativa ani ma fascineaza filozofia de viata asiatica. Desi e una dintre cele mai vechi filozofii din lume , nu conteneste sa surprinda si in zilele noastre prin profunzimea si simplitatea ei. Daca a studiat careva tehnica masajului japonez Shiatu , acupunctura, presopunctura, FenghShui-ul asiatic si de ce nu in ultimul rand credinta budista, a observat probabil ca toate au la baza interpretarea unui singur element, cel al energiei CHI.

Studiul acestei energi cu aplicabilitate atat in domeniul medicinii cat si in domeniul spiritual si cel social devine din ce in ce mai fascinant pe masura ce incepi sa intelegi si pe masura ce incepi sa privesti lucrurile din jur intr-un alt mod decat il faceai pana atunci.

Cu totii am avut momente in viata cand am agreat sau nu anumite persoane de la primul schimb de priviri sau prima strangere de mana, am vazut locuri unde ne-am simtit ca acasa din prima clipa sau care ne-au transmis o stare de apasare. Am vazut la cei de langa noi moduri diferite de a simti acele locuri sau de a privi acele persoane si cred ca tot fiecare dintre noi a realizat la un moment dat ca totul tine de unghiul nostru de observatie si ca acela este intotdeauna diferit de al celor din jur.

Intrebarea se pune ce determina aceasta reactie instinctiva de bine sau de rau, de ce o simtim atat de puternica in unele cazuri si de ce tot instinctiv alergam dupa unele si fugim de altele.

Unul dintre curentele pe care le imbratisez de ceva timp ( fara a duce nici o idee la extrem) este cel al Feng Shui -ului si am sa va spun si de ce.

Locuiesc, asa cum v-am mai spus la tara, intr-un loc de care m-am indragostit la prima vizionare. Mi-a luat 3 minute sa ma hotarasc sa cumpar acest teren si mi-a luat cam tot atatea minute sa ma decid asupra proiectului de casa chiar daca el in timp a suferit mici modificari nesemnificative. Din primul moment m-am simtit excelent aici iar acum studiind principiile fengh shui si incercand sa le verific pe locuinta mea asa cum este ea acum, am observat cu stupoare ca foarte multe din elementele definitorii ale casei respecta aceste principii , explicandu-mi astfel de ce ma simt atat de bine aici si intarindu-mi convingerea, daca mai era nevoie, ca asiaticii prin cultura lor sunt cu mult mai avansati in cunoastere decat noi ceilalti.

Si asta nu poate decat sa ma faca sa studiez si mai mult aceasta lume misterioasa a energiei CHI.

0 comentarii: